بسم الله الرحمن الرحیم
اطلاعیۀ ثبت نام سفر اربعین

هیئت محبین اهل بیت (علیهم السلام) - فعالین هنر و رسانه


قابل توجه عزیزان علاقه‌مند به حضور در کاروان پیاده‌روی نجف-کربلا هیئت محبین اهل بیت (علیهم السلام) در ایام اربعین اباعبدالله الحسین (ع):
ثبت نام سفرآغاز شد

متقاضیان می‌توانند از تاریخ 2 آبان‌ماه تا پایان وقت اداری 5 آبان‌ماه 95، با مراجعه به لینک موجود در انتهای صفحه نسبت به تأیید فرم شرایط سفر و تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایند؛ در پایان هر روز، فهرستی از ثبت نام کنندگان آن روز تنظیم می‌شود و هماهنگی لازم از طریق تماس تلفنی، جهت تکمیل فرایند ثبت نام، تحویل مدارک و واریز مبلغ علی‌الحساب هزینۀ سفر به صورت حضوری انجام خواهد گرفت. لازم است کلیه متقاضیان، فرم تعهد سفر را از اینجا دانلود کنند و پس از تکمیل، به تأیید دفتر اسناد رسمی رسانده و همراه با سایر مدارک اعلام شده، تحویل مسئول ثبت نام دهند.
نکتۀ 1: با توجه به محدود بودن ظرفیت، اولویت حضور زائرین در کاروان، با خادمین محترم هیئت هنر، دانشجویان و دانش‌آموزان رشته‌های هنری، خانواده‌های خادمین و سپس متقاضیان دیگر خواهد بود. البته در همۀ این گروه‌ها، اولویت با عزیزانی است که مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه را زودتر انجام دهند.
نکتۀ 2: شرایط «خادم بودن» بر اساس نظر مسئولین اجرایی دوازدهمین سوگوارۀ هیئت محبین اهل بیت (علیهم السلام) در ایام محرم و مسئولین برگزاری سفر احراز می‌شود.
نکتۀ 3: مسئولین برگزاری سفر از ثبت نام خانم های غیر خادم هیئت، بدون همراهی محرم (آقا)، معذور هستند.
نکته 4: ضروری است روحانیون، افراد نظامی و مشمولین خدمت وظیفه که متقاضی حضور در سفر هستند، نسبت به اخذ مجوز خروج از کشور تا قبل از پایان مهلت اعلام شده برای ثبت نام اقدام نمایند.

هزینۀ سفر:
هزینۀ علی‌الحساب سفر با توجه به ویژگی‌های ثبت نام کنندگان، در دو مبلغ متفاوت محاسبه شده است:
1) خادمین هیئت محبین اهل بیت (ع)، دانشجویان و دانش‌آموزان رشته‌های هنری دانشگاه‌ها و هنرستان‌های تهران:  هزینۀ علی‌الحساب سفر برای این عزیزان، مبلغی در حدود 22،000،000 تا 26،000،000 ریال است. مبلغ 12.000.000 ریال از مبالغ فوق بعنوان هزینه ی اولیه ی ثبت نام همزمان با تحویل مدارک می بایست پرداخت شود.
2)  افراد دیگر متقاضی حضور در سفر: در این مورد اولویت با خانوادۀ محترم خادمین هیئت و مبلغ در نظر گرفته شده برای این عزیزان در حدود 25،000،000 تا 29،000،000 ریال است. مبلغ 22.000.000 ریال از مبالغ فوق بعنوان هزینه ی اولیه ی ثبت نام همزمان با تحویل مدارک می بایست پرداخت شود.
برای هر دو گروه، هزینه ی قطعی سفر تا تاریخ 9/8/95 اعلام خواهد شد و متقاضیان ظرف مدت 48 ساعت می بایست الباقی هزینه ی سفر را پرداخت نمایند.
نکته1: هیچ تفاوتی بین کودکان بالای 2 سال با افراد بزرگسال در پرداخت هزینه های در نظر گرفته شده وجود ندارد.
نکته2: هزینه سفر برای کودکان زیر 2 سال مبلغ 3500000 ریال معال سیصد و پنجاه هزار تومان بابت پرداخت هزینه های ویزا، بیمه، عوارض خروج و ... است.
نکته3: مسئولین برگزار کننده سفر به دنبال تسهیلاتی به صورت وام برای پرداخت هزینۀ سفر خامین هیئت هستند که در صورت فراهم آمدن تسهیلات، به واجدین شرایط اطلاع رسانی خواهد شد.

جهت اطلاع از جزییات هزینه های سفر اینجا را کلیک کنید.
زمان سفر:
زمان در نظر گرفته شده برای سفر حدود 10 روز است که تاریخ رفت بین روزهای 19 آبان تا 22 آبان و تاریخ برگشت بین روزهای 28 آبان تا 2 آذر 95 خواهد بود. با توجه به ازدحام جمعیت در مرزهای ایران و عراق، احتمال تغییر و تأخیر در زمان‌های حرکت وجود دارد.
نکتۀ مهم: با توجه به شرایط ویژۀ سفر به عتبات عالیات در ایام  اربعین و طبق فتوای برخی از مراجع محترم تقلید مبنی بر امکان زیارت در روزهای دیگر نزدیک به روز اربعین،  احتمال اینکه زمان برگشت از سفر قبل از روز اربعین باشد، زیاد است.
شرایط حمل‌و‌نقل سفر:
رفت‌و‌برگشت زائرین محترم با هواپیما (به صورت هوایی) خواهد بود.
شرایط اسکان در نجف و کربلا:
•  مدت زمان اسکان در نجف اشرف بین 2 تا 3 شب و محل اسکان، هتل خواهد بود که البته با توجه به شرایط ویژۀ کشور عراق در ایام اربعین، وضعیت رفاهی و خدماتی هتل‌ها در سطح معمولی و متوسط و بروز مشکلات بهداشتی، گرمایشی و ... محتمل است.
•  مدت زمان اسکان در کربلای معلی نیز بین 2 تا 3 شب و محل اسکان، خانۀ مسکونی، حسینیه یا چادرهای اقامتی خواهد بود.
•  طی زمان اسکان در شهرهای نجف و کربلا، پذیرایی سه وعدۀ غذایی صبحانه، ناهار و شام بر عهدۀ برگزارکنندگان سفر خواهد بود.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام :
•  2 قطعه عکس 3 در4
•  اصل گذرنامه (دارای حداقل شش ماه اعتبار از تاریخ 15 آبان 1395)
•  کپی شناسنامه تمام صفحات
•  تعهدنامه محضری

اطلاعیه تکمیلی شماره ۱ (ویژه خادمین)

خادمین هیئت، این امکان را دارند که از هر طریق ممکن خود را به نجف رسانده و به کاروان ملحق شوند و در بازگشت نیز از کاروان جدا شوند. برای این حالت، هزینه ی 900.000 الی 1.200.000 تومان برآورد شده است که مبلغ 900.000 تومان بعنوان مبلغ اولیه ی ثبت نام از متقاضیان دریافت خواهد شد. علی القاعده کودکان زیر 2سال این عزیزان نیز بصورت رایگان امکان حضور دارند. روال ثبت نام این دسته از متقاضیان، مشابه متقاضیان هوایی است با این تفاوت که اخذ ویزا و بیمه به عهده خود افراد می باشد. ظرفیت پذیرش در این بخش محدود است. اولویت با افرادی است که زودتر نسبت به ثبت نام و تحویل مدارک اقدام نمایند.

اطلاعیه تکمیلی شماره ۲

با توجه به اتمام فرصت اولیه ی ثبت نام و محدودیت ظرفیت کاروان، از این تاریخ به بعد همه ثبت نام کنندگان محترم در لیست انتظار قرار خواهند گرفت.

راهنمای تصویری مراحل ثبت نام:

چنانچه مطالب فوق را بدقت مطالعه نموده و قصد ثبت نام دارید، از طریق لینک ذیل، وارد فرم ثبت نام شوید و پس از مطالعه ی شرایط سفر و قبول آن، اطلاعات خود را وارد نمایید.

 لینک ثبت نام نفرات ذخیره